בגמרא במסכת יומא י"א: מזוזת יחיד נבדקת פעמיים בשבוע (שבע שנים) ושל רבים, כמו שערי חצירות ועיירות-פעמיים ביובל". כיום, שהפתחים יותר מוגנים מבעיות לחות ושמש, נראה שחשיבות הבדיקה לעיתים תכופות קטנה. חשוב להעיר: מזוזה שעברה בדיקה מוסמכת, ניתן לבודקה בפעמים הבאות באופן עצמאי. אין כל חשש, שמא חסרה או יתרה איזו אות. כל מה שצריך לוודא בבדיקה חוזרת, שהכל עומד על מכונו. לאמר צריך לעבור על כל המילים ולוודא שאין סדיקה או התפוררות של דיו ושכל התגים מחוברים לגגי האותיות. את זה ניתן כאמור לבצע עצמאית.
מדוע יש הבחנה, בין מזוזות של יחיד ובין מזוזות של רבים? התשובה ממש מפתיעה. כדברי רש"י שם-"שכל דבר שהוא של רבים אין להטריח עליו הרבה, שאם תטריחיהא כל אחד אומר: יעשו חביריי"-כלומר, רק פעם בדור, אפשר למצוא נאמן ציבור, שאפשר לסמוך עליו שלא "יגלגל" זאת על אחרים...ודי לחכימא. כדברי הגמרא במקום אחר –"קדירה של שותפים –לא קרירא ולא חמימא". כלומר, דברים של הציבור, בדרך כלל, יימצאו פושרים, גם אם עליהן להיות חמים.... הזמנה ורכישה הקלק כאן : קטלוג מזוזות במבני ציבור מספיק לבדוק מזוזות פעם ב- 25 שנה. כלומר, מציאות חברתית, משפיעה גם על ההלכה.